Wsparcie dla partnerów w czasie Covid19

Aktualności
Anna Pawleta, kierownik ds. sprzedaży i marketingu w Sieci Aptek Partnerskich 4 Pory Roku.
Anna Pawleta, kierownik ds. sprzedaży i marketingu w Sieci Aptek Partnerskich 4 Pory Roku
Naszych partnerów w Sieci Aptek 4 Pory Roku wspieramy na co dzień. Nie ma jednak jednej ścieżki działań wytyczonej dla wszystkich. Koordynatorzy pomagają właścicielom aptek w zależności od ich indywidualnej sytuacji.

Jeszcze kilka tygodni temu najważniejsza była możliwość uzyskania wsparcia z tarczy antykryzysowej. Teraz, gdy apteki te formalności mają za sobą, pojawiły się inne potrzeby.

– Skupiamy się na monitorowaniu rynku i sprawdzaniu, jakie działania są priorytetowe dla danej placówki. Czasem problemem są braki leków z tzw. listy deficytów, a czasem po prostu bieżące prowadzenie apteki w nowych realiach. W obu sytuacjach pomagamy, np. w negocjacjach z hurtownią, aby poprawić położenie naszego Partnera, który przez koronawirusa znalazł się w kłopotach – mówi Anna Pawleta, kierownik ds. sprzedaży i marketingu w Sieci Aptek Partnerskich 4 Pory Roku. – Problemy mają dziś apteki zlokalizowane przy nieczynnych przychodniach. Dla nich zamknięte drzwi placówki i zdalne konsultacje oznaczają brak pacjentów w aptece. Tu również staramy się znaleźć wyjście z sytuacji, np. negocjując niższe stawki czynszu.

Lepiej radzą sobie w czasach epidemii apteki osiedlowe oraz te działające w centrach handlowych lub śródmieściach większych miast. Te w galeriach odżyły, gdy otworzyły się supermarkety, natomiast te osiedlowe czasem nawet zyskały klientów, ponieważ zaczęli do nich przychodzić mieszkańcy, którzy już nie jeżdżą po mieście, tylko robią zakupy jak najbliżej domu.

– Dobra wiadomość jest taka, że pacjenci wracają do aptek, że strach powoli mija. Nadal jednak większość naszych palcówek pracuje w systemie dwóch zmian, których zespoły nie widują się ze sobą ze względów bezpieczeństwa. Cieszy nas, że skorzystały z naszych procedur, uznając je za wartościowe – podsumowuje Anna Pawleta.